torsdag 3 maj 2012

HEJ IGEN LILLA DAGBOK


Nu har jag varit hemma i ett dygn och försöker landa efter en verkligt trevlig tripp till London i glada vänners lag, både norska och svenska Peter-fans.
Och än en gång har jag rest ensam, den här gången med SAS från Arlanda till Heathrow och tillbaka.
När jag landade på Heathrow, stod mina norska vänner där och väntade på mig, så slog i följe in till London-Paddington med tåg till slutstationen där vårt hotell var alldeles nära. www.mercurepaddington.com. Så praktiskt och smidigt.

I väntan på att vi skulle få checka in käkade vi en välbehövlig lunch på en restaurang i direkt anslutning till hotellet.
Efter vi installerat oss på respektive rum, tog 5/6 av gänget en

långpromenad till bla Hyde Park och gick en bit utefter Oxford Street, sedan "hem" igen.
Somnade en liten stund, duschade och begav oss sedan till en annan restaurang alldeles right over the street och käkade middag, sedan var det dags för sängen, helt slut.

Måndag, vaknade till en blå himmel och då splittade vi gänget på mitten, varav jag hörde till de som föredrog att upptäcka London i en av alla dessa The Big Bus Tour.

Vi valde den blå linjen och det visade sig att den turen tog fyra timmar och missade inte en enda sevärdhet av rang. Klockan fyra samlades vi alla för att åka in till Piccadilly Circus med the Tube.
I samlad tropp gick vi och käkade middag innan det var dags att gå till Her Majesty’s Theatre.


Föreställningen var om möjligt ännu mer magiskt underbar den här gången, antagligen pga att nu fick jag även se vad som skedde på scenen och dessutom utan kikare.

Mr Jöback him self, har verkligen vuxit in i sin roll och gestalltar den stackare Phantomen med bravur och på sitt unika och ödmjuka sätt. Det känns att han satt sig in i den tragiska historien med hjärtat och igenkännande för utanförskap.
Jag känner mig sååå stolt över Peter.
Fortsättning följer i dag tre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar