lördag 26 maj 2012

DIREKT FRÅN HJÄRTAT!!!


När jag ibland sitt och funderar på vad jag ska skriv om, så är det bara det som precis är alldelse in vid huden, just nu, som finns vid fingertopparna och hamnar på tangentbordet.
Just nu är det, ååååå va skönt jag har det här hemma!
Sitter och ser på kvällens Eurovision-final och är nått så in i helskotta trött efter ett dygn med onaturligt lite sömn.
Fredakvällen var lilla jag på Paddy`s Pub i Sollentuna och lyssnade på "Cometogether".
Varför? Jo, svåger Per spelar keyboard där och varför inte tillbringa en fredakväll i sommarens absoluta intåg på en pub i Sollentuna.
Somnade strax för 03:30, en riktig nostalgitripp i både musik och tid och i synnerhet sänggåendetid en försommarnatt.
Det började ljusna och fåglarna kvittrade precis när jag landade på kudden och resultatet visade sig direkt, näst intill omöjligt att sova.
Så trött att jag nästa höll på att glömma att det dessutom är Pingstafton.

Men varför firar vi Pingst?
Väl hemma i Nynäshamn satt det gott med en Landsort Lager på restaurang "Freja" i goda vänners sällskap.
I skrivandes stund vet jag ännu inte vem som släcker min Tv-apparat om jag råkar somna mitt i mellon, vaknar kanske i morgon med tummarna hårt hållna för Loreen i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar