onsdag 27 mars 2013

Å DÄR VÄNDE JAG I DÖRREN



Fast egentligen hade jag ju kunnat ljuga hur mycket som helst!
Sagt att jag har gått en lång skön promenad i det vackra vädret och att smältvattnet läkte in i mina alldeles uttjänade allvädersskor och att jag var alldeles dyngblöt om fötterna när jag kom in igen rödblommig och grann om kinderna.
Men ack nej, idag blev det ingenting, fullständigt dynglat.
Under tiden timmarna har gått här inne, så har jag sakta men säkert förberett mig på att gå ut. Och till slut var jag klar, ända till ytterkläderna och de där trasiga skorna var på, mobilen i jackfickan och precis öppnar dörren...............
Nääh, jag orkar inte, jag skiter i det här och låtsas att jag har varit ut, om det är någon som undrar!

Men nu har jag iallafall ringt till vårdcentralen och undrat! "Hur gick det med provet som jag lämnade in för snart två veckor sedan???
Sköterskan: Svaret har kommit, men jag får inte meddela dig det, det måste din läkare göra!
Ja ba: då vill jag att du säger till honom att ringa eller skriva ett svar till mig snarast!"
Hon ba: Jag ska meddela honom det!
Ja ba: Tack för vänligheten!!!

Undra på att jag blir trött!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar