lördag 9 mars 2013

SJUKSTUGAN PÅ BACKLURA



Det här var en seg jäkel som har satt sig i mina lungor!
På klockslaget 08:00 ringde jag till Handens Närakut
och fick en tid till 10:20.
För nu var måttet rågat, efter ännu en hopplös natt!

Så jag ringde till svåger Per och bönade om skjuts, det är ju trots allt nästan 4 mil dit upp och jag allför slut för att orka sitta på pendeln, eller hur man nu skulle ha gjort i annat fall.
Vilken tur att det finns änglar där ute, både döda och levande och flera stycken dessutom.
Väl på plats, konstaterades att jag har en svår infektion i höger lunga, fortfarande problem i båda öronen. Sinuiten är väl sisådär, men skaplig.
Och med tanke på min alldeles fantastiskt trevliga sklerodermi, så var beslutet inte svårt, för ännu en nytillkomna svenska läkare, att utan att passera Södersjukhuset för lungröntgen, ordinera Doxyferm.



Nu vill jag bli frisk igen, så jag kan komma ut
och möta våren som äntligen, okej med lite möda,
börjar visa sig här runt knutarna.
Men en knut vet jag med bestämdhet att jag inte kommer att sätta ner min rumpa och tro att det är blomdoft jag andas in.

Nu håller jag tummarna ännu en gång att eländet har ett slut inom ett par dagar, annars blir det "SöS" ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar