torsdag 21 mars 2013

SNART ÄR DET PÅSK



Och inte har jag förberett något inför den här påsken!
Idag fick jag en påminnelse om att påsken snart är här och efter ännu en slummer i soffan gick jag med bestämda steg in i mitt föråd för att kolla in mitt påskpynt.
För naturligtvis hade jag väl packat med mig lite sånt, likaväl som lite julpynt den där gången när Sofia och jag delade upp hela vårt bohag i fyra högar, en hög till henne, en till Stig, en till mig och en till Myrorna.

Men dömm av min förvåning, det enda jag hittade var en liten liten gul kyckling!

Och när jag tänker närmare på hur och var jag firat påskarna de tre senaste åren, så inser jag att det är första gången som jag har för avsikt att vara här hemma den här påsken.
2010, var jag på Gran Canaria just över påsken.
2011, var jag hos Sofia i Umeå och förra året var jag med Pia i London/Hackney och besökte min systerdotter, samt passande nog var vi på Skärtorsdagens kväll på The Phantom of the Opera på Her Majesty’s Theatre i Londons West End.

Men som sagt i år blir det här hemma!
Egentligen hade jag tänkt resa upp till Sofia igen och passa på att besöka min gamla mor på uppvägen, men eftersom jag fortfarande är konvalescent och alltför matt, så får det bero till lite längre fram.
Jag får väl ta mig en lite sväng till ICA igen och komplettera mitt påskpynt endera dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar