söndag 3 mars 2013

LUNGINFLAMMATION ???



Alltså, min så kallade förkylning vill inte släppa taget,
snarare utveckla sig till något annat, en aningen tristare variant.
Så i morgon ska jag nog ta och ringa till NynäsAkuten och be om ett utlåtande av någon som borde veta bättre än jag.
Oftast brukar jag försöka diagnostisera mig själv,
för vem vill hänga i något väntrum i onödan, ja inte jag iallafall.
Alltså a second opinion!
För när jag börja tänka några dagar tillbaka, så svalde jag fel,
min egen saliv, vilket händer någon gång nu och då.
Precis som pappa förövrigt, det har jag ärvt efter honom.
Men egentligen har det ju med sklerodermin att göra eftersom det är tjall även nere i strupen och svälj funktionen, oral dysfagi samt faryngal dysfagi! Skit oxå!!!
Så nu tror jag att jag har saliv i vrångstrupen och har man fått sådana problem kan det bero på att något hamnat i luftrör-lungor.
Och med tanke på det kan risk även finnas för infektion i lungorna.
Febern stiger och jag mår verkligen inte bra, så det ska bli spännande att se hur den här natten ter sig och jag kommer att sitta och sova det är ett som är säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar