lördag 2 mars 2013

VI MUMIFIERADE



Små ihoptorkade, skrynkliga tulpaner och jag!
Likheten är slående!
Nå, iallafall så får de stå några dagar till, tulpanerna.
Ty, gamla gunsan tänker vänta med promenaden till ICA tills det värsta har lagt sig,
för nu är det mycke hosta och snörvel. Hela tiden killar det i halsen,
greppet runt strupen har släppt, så jag kan andas, men hostan har tilltaget.
Skit oxå!!!

Men va fasiken, jag ska inte klaga, jag stör ingen,
jag behöver inte ta hänsyn till någon,
jag kan ligga här i min tvsoffa och bara njuta av,
eller, nä det var väl att ta i, men ändå tycka att det är en ren och skär lyx att vara förkyld alldeles på egen hand, så himla enkelt!
Till skillnad från i mitt tidigare liv, då var det sannerligen ingen lek att kombinera sin egen sjuka med familjelivets alla vedermödor, för "Livet bara rullar på" ändå!

Jag bestämmer själv över fjärrkontrollen till tv:n,
så i kväll blir det naturligtvis Melodifestivalen Andra chansen från Karlstad.

DVD:spelaren på och fingret på inspelningsknappen i väntan på Peter Jöback som ska sjunga något ur The Phantom of The Opera i en av mellanakterna!
Jag tror och vet att det kommer att slå alla de åtta tävlingsbidragen med hästlängder.

Så trots mumifierade tulpaner, en hostig och snuvig gunsan blir det en alldeles alldelens underbar lördakväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar