söndag 10 mars 2013

Å HÄR LIGGER JAG!



Och kan inget göra, mer än att beklaga sorgen till Kungahuset!
Prinsessan Lilian har i dag avlidit, 97 år gammal!

Dessutom har min syster Pia idag rest upp till vår gamla mor.
Ja, otroligt nog så lever hon fortfarande! Jag skrev ju om henne den 22:a september 2011,
då var det som vi trodde, att hon var i livets slutskede.
Men tack vare sitt starka hjärta är hon fortfarande här,
men nu är det dåligt igen och hon behöver en hand att hålla i,
om så bara för en stund.

Jag önskar också att jag kunde sitta där med henne nu och bara finnas där,
men tyvärr är jag den mest olämpliga att släppa in på ett älderboende just nu
och i synnerhet in till gamla mor.

Typiskt att jag skulle bli så här himla sjuk och just nu, men det är ju som det är!
När är det lämpligt att blir sjuk egentligen? Aldrig, skulle jag vilja säga!

Så här ligger jag och väntar på att bli så pass återställd så att jag också kan resa upp till gamla mor och hålla handen, kanske för en sista gång.
Hoppas att jag hinner! Jag hann inte till pappa när det var dags för honom att lämna det här och övergå i en annan dimension!
Visst är det minder sorgligt att tänka så och att vi naturligtvis möts då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar