torsdag 28 mars 2013

BAKOM CONTAINERNA




Container avsedd för grovsopor är väl en bra tanke, men hur svårt kan det vara att pricka därför avsedda öppningar i dem för att kasta ner sitt skräp, som man faktiskt ändå makade sig dit med!
Tyvärr så kommer samma skräp fram i år också, det som låg där förra året och året innan det.
Sorgligt, beklagligt och helt förjävligt att det ska vara så här skitigt och skräpigt i den här annars så trevliga och vackra lilla skärgårdsstad.

Jaha, nu har den där tjatkärringen vaknat till liv igen tänker du väl!
Ja det har jag!
Alltså nästan i allafall!
Och stor risk att jag kommer att klaga riktigt hödljutt framöver om ingen förbättring sker i framtiden, för än är jag varken död eller blind!

Skämmes tamefan Nynäshamns kommun!!!

Apropå det! I går eftermiddag ringde min läkare från vårdcentralen, han som jag nästan inte förstår och han inte mig heller för den delen!
Han meddelade mig att hostprovet var negativt, alltså innehöll inte någon bakterie eller annan farosot så långt. Men att jag ska återkomma på en ny lungröntgen om några veckor för att se om och vad som händer med det som "ser ut som" tbc.



Och apropå kärring!
Nu är jag snart på väg, alltså till blåkulla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar