torsdag 14 mars 2013

AKUTBESÖK IGEN



Ja då var det dags igen, ännu ett akutbesök på vårdcentralen,
så min kompis Mia skjutsade mig dit idag.
Nu är det fullt fokus på min högra lunga som jag har stora problem ifrån.
Det sticker till vid inandning och gör jävligt ont när jag måste hosta.
Min läkare lyssnade noga, palperade och knackade
och sa att det kan vara antingen lungsäcksinflammation eller vatten i lungsäcken,
så jag fick gå och röntga lungorna också.
Jäklar, nu nös jag, fannn vad det gjorde ont!
Jag fick ta ett nytt CRP, och glädjande nog hade det sjunkit till normalvärde,
så lite har nog antibiotikan hjälpt mig ändå.
I morgon kommer jag att få svar på röntgenutlåtandet hoppas jag.
Jag fick med mig en liten burk hem dit jag ska spotta det jag hostar upp,
vilket jag hittills inte lyckats med alls, det gör ju så ont att hosta tills det kommer upp något.
I vilket fall, innehållet, alltså det önskade innehållet ska det odlas på
och burken ska åter i morgon, tom antagligen!
Nu är det snart dax för ännu en sittande natt, fan va less jag blir!
Skit oxå!
Men snart vänder det!
Eller!?!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar