fredag 15 mars 2013

FÖRLÅT MIG



Jag förlåter mig själv för att jag låtit andra styra
över mina tankar och känslor.

Jag förlåter mig själv att jag gav bort rätten
att definiera mig till andra.

Jag förlåter mig själv att jag ställt
så höga krav på mig själv.

Jag förlåter mig själv för alla gånger
jag sagt ja trots att jag ville säga nej.

Jag förlåter mig själv för att jag blundat
för mina behov för att vara andra till lags.

Jag förlåter mig själv för alla gånger jag burit
skuldkändlor utan att jag varit skyldig.

Jag förlåter mig själv för att jag inte såg
min egen kraft och trodde på min förmåga.

Jag förlåter mig själv för att jag inte riktigt förstod
att jag var värd att älskas som jag är.

Nu börjar en ny dag en oskriven framtid,
och jag ska lyssna på min inre röst.
Allt är förlåtet och jag är på god väg hem.

Din för evigt
Mig själv.


Dikt av
Stefan Gunnarsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar