fredag 1 mars 2013

ONT I HALSEN



Det här var ju inge kul alls!
Jag trodde ju "Häromdan" att det skulle gå fort över,
alltså min förkylning, men tji vad jag bedrog mig!
I natt vaknade jag efter bara ett par timmars sömn av att halsen snördes åt,
som om någon stod lutad över mig och höll på att strypa mig.
Det är sant, fick nästan inte luft och greps nästan av panik.
Naturligtvis var det ingen lustmördare i farten, bara min halsont som fått luft under vingarna igen. Skit oxå!!!
Det tog flera timmar där på nattkröken innan jag med hjälp av mitt husapoteksarsenal och ett jäkla spring upp och ner ur sängen lyckades somna om igen något så när.
Jo det var så sant, det blev några bloss på en cigg ute på balkongen också pga rethosta.
För visst har jag berättat att det var min gamla mor som en gång för mycket länge sedan introducerade mig i den galenskapen, att "rök jänta så slutar du hosta"
Och det funkade, tro det eller ej!!!
Så sedan den dagen har jag alltid en ask cigaretter hemma utifallatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar