fredag 22 mars 2013

DEKLARERAT 2013





På heder och samvete, signerade jag min deklaration idag!
Det var inte bättre förr!
Alla har vi väl som laglydiga medborgare suttit och svettats över de där förbannade deklarationsblanketterna, fan vilket långt ord föresten!
Och sedan på bestämd dag och innan utgånget klockslag, från bilrutan överräckt blanketten, som var fullständigt nerlusad av vårt DNA och handsvett och högtidligt nerpräntad namnteckning med blått bläck, till springpojkarna åt skatteverket.
Egentligen när jag tänker efter, så var det jag som gjorde deklarationen där hemma,
men det var Stig som vevade ner bilrutan, om du förstår vad jag menar!



Men NU jäklar loggar jag in med mitt bankID och vips,
efter en snabb glutt och några lätta klick här och där,
så är det klart utan bläck och DNA-kladd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar