måndag 18 mars 2013

SOVA BÖR MAN



Men ändå dör man!
Nä men skämt åtsido, men oj oj oj va mycke jag sover nu!
Idag har jag nästan bara sovit det ska du veta lilla dagbok.
När jag till och med somnade medan jag satt och såg på dagens avsnitt av "Hem till Gården", den Brittisk dramaserien om det dagliga livet i lilla byn Emmerdale i norra England.
En timma mellan 11:35-12:35 och jag lyckades inte hålla mig vaken hela tiden.
Och som vanligt vaknade jag till kallt kaffe.
Men morgonen började med att jag direkt när telefontiden startade på reumatologen på Huddingen sjukhus, nuddade jag vid luren och blev som vanligt hänvisad av en telefonröst att välja alternativ för önskad vidarekoppling.
För nu måste jag ta ett snack med min reumatenläkare.
Det är tur att det inte gäller mellan liv och död när man är patient på den avdelningen.
"Lämna namn födelseår och telefonnummer samt ärende, så ringer vi upp senare."
Och av erfarenhet vet jag att förhoppningsvis får jag ett brev med posten i morgon där det står vilken dag och tid min läkare kommer att ringa till mig.
Det är snabba puckar där!
Så det är väl lika bra att sova bort tiden i väntan på att få delge min läkare mitt ärende.
Nu går jag och kramar kuddarna, tack för idag, slut för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar