lördag 27 april 2013

ÄNTLIGEN HELG



Fast egentligen har jag ju alltid helg numera, men uttrycket kan jag ju ändå tillåta mig att använda ibland, det ligger så skönt på tungspetsen och framför allt nu när våren är här och jag äntligen hängt in dunkappan.
Fredakvällen avnjöt jag havets läckerheter på Skärgårdshotellet tillsammans med nära och kära, som man brukar säga när man klumpar ihop familj och goda vänner.... Vi var på räkafton rätt och slätt, där det även serverades VästerbottenPAJ samt lite annat smått och gott som sig bör.
I vilket fall som helst, så slutade kvällen böjd över porslinsfotöljen med två fingrar i halsen, ty uppenbarligen tål jag inte rökta räkor!
Sedan sov jag gott som ett litet lamm.


Idag blev det Ringvägen igen, en nätt liten promenad på ca 2 timmar och som bjuder på god energi för både kropp och själ och eftersom det var alltför vackert väder för att tillbringa inomhus på Friskis & Svettis. På vägen ut till havet stötte jag på dessa underbara skapelser, blåsippor!
Och fräknarna blir bara fler och fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar