onsdag 24 april 2013

ÅTERBÖRDADE


Efter att ha haft de här kundvagnarna och några till i mitt blickfång från hösten tills nu, tröttnade jag på eländet igår.
HÄROMDAN, trodde jag att alla var återställda på respektive butik runt omkring mitt granskap, ty jag hörde ett jäkla skrammel här utanför och när jag tittade dit vagnarna stått hela vintern, var de väck. Jippi tänkte jag, äntligen!
Men till min besvikelse, så stod de här lämnade kvar precis här bredvid.

Jag hade bestämt att gå till Friskis & Svettis och beslutade mig för att försöka få med mig vagnarna ner till Willys som ligger halvvägs på min väg dit.
Efter mycket möda och besvär på knagglig och bitvis dåligt sopad promenadväg lyckades jag med mitt uppdrag, svettig och förbannad.
Därför gick jag in och letade upp någon ansvarig i butiken. Jag hamnade inne på lagret och där träffade jag på en kvinna som jobbade där inne. Jag berättade för henne om mitt ärende, å hon ba, "det skulle jag aldrig ha gjort". Nä jag förstår det, av vad jag ser hur det ser ut här omkring, sa jag! Gick jag över gränsen där? Äh, lite får de tåla!
Hon kontaktade i alla fall en överordnande, som dök upp ganska så direkt och jag upprepade mitt ärende för vederbörande.
Samt att jag ville ha hittelön för dessa kundvagnar, som vardera har ett värde av ca 3-4000:-.
Ha ba, vill du ha en blomma, eller en chokladask?
Ja ba, nä jag vill ha kontanter till en matkasse!
Jag fick 150:- som tack för besväret! Snålt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar