måndag 22 april 2013

INTERNATIONAL MOTHER EARTH DAY



Idag, en vacker vårdag i april lämnade min gamla mor det här jordelivet.
Och lite symboliskt kan jag tycka, precis på Internationella Moder Jords Dag!

I går fick jag och mina systrar vet att vår mamma Kerstin hade fått en svår förkylning med feber.
Genast förstod vi att slutet var nära!
Jag bokade ett tåg till idag efter lunch men strax innan det var dags för mig att bege mig, så fick jag åter igen telefon från mammas boende att tyvärr hade hon somnat in för gått nu på morgonen.
Äntligen är hon fri från sjukdomens bojor och kan flyga fri som en fågel.
Jag hann inte fram den här gången heller, lika som när pappa gick bort för snart 15 år sedan.
Nu har han gått henne till mötes och de är tillsammans igen.

Nu är det bara vi tre jäntor kvar i klanen Persson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar