fredag 12 april 2013

VINTAGE



Varför har jag en gammal skinjacka kvar efter mitt X? Ja det kan man verkligen undra!
Sent 60-tal - tidigt 70-tal begav det sig, när min dåvarande fästman, ja vi var ju förlovade då, så då hette det väl fästman. I vilket fall som helst, då var han modell mindre och ung och vacker.
Och fortfarande kan jag inte fatta varför den jackan har följt med mig ända hit till Nynäshamn.
Jag kan faktiskt ha de, en tant, storlek 38 och sugen på vintage? Njääää, jag vet inte, men lite kul ändå!

När jag provade jackan putade det ut lite extra över vänster bröst och där i bröstfickan hittade jag ett gammalt Stimoroltuggummi.
Det var ett riktigt kul fynd!
Jag har säkert varit med på ett hörn i det där paketet när vi satt och åkte i vår gamla Citroen eller hånglade i mörkret på bio någonstans.
Då var jag också ung, vacker och storlek, ännu mindre!

HÄROMDAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar