fredag 5 april 2013

EN HELT VANLIG FREDAG




Nej, nej en alldeles ovanlig fredag, för jag gick och shoppade loss redan före lunch!
Glädjeshoppade!
Egentligen var det ju bara meningen att jag skulle ringa till syster Pia på folktandvården, ja syster i dubbel bemärkelse, för hon är ju min syster också av kött och blod, samt tandsyrra, precis som jag var förr i tiden, på medeltiden som Sofia sa en gång, "mamma fanns du på medeltiden?" Jäkla unge!!! *ler*
Men där satt jag i morgonsoffan, TV4:as morgonsoffa och kollade på Malou von Sivers, dagens tema, förlossningsdepression och började inse att detta var väl inget som direkt intresserade mig om man säger så.
"Varför sitter jag här?"
Så istället för att ringa till syster, så tog jag en rask promenad ner till henne, nytta med nöje!
Å tänk så bra det blev!
Före årslutet fick jag besked från min förra tandläkare att jag plötsligt kan få ett tandvårdsstöd!
Ett nytt tandvårdsstöd för personer med vissa sjukdomar och funktionsnedsättningar gäller från den 1 januari 2013. Läkarintyg vid långvarig sjukdom eller funktionsnedsättning enligt 3 a § tandvårdsförordningen (1998:1338)
Plötsligt omfattas min diagnos sklerodermi numera under den paragrafen!
Och av en händelse så har jag ordnat med den saken och fått ett läkarintyg för detta ändamål.
Vilket glädjande nog betyder att jag, tack vare mitt frikort för sjukvård kommer att få min 11:a åtgärdad utan kostnad. JIIIPPIIII!!!


Så därför, på lätta fötter, eller åtminstone skapligt lätta, för jag har fortfarande träningsvärk från F&S som jag besökte i onsdags, gick jag och shoppade!
Först in på en väskbutik och köpte mig en ny axelväska, sedan in på Lindex och hittade en t-shirt som jag tyckte passade mig alldeles utmärkt en sådan här helt ovanligt trevlig fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar