tisdag 16 april 2013

DET SOM GÖMTS I SNÖN


Osv, osv, men det värsta är att detta är rester från flera år tillbaka, alltså ingen städar här över huvudtaget, någonsin.
Nynäshamns kommun har helt och hållet glömt bort den här delen av sitt uppdrag gentemot kommuninnevånarna. Sorgligt!
Nyss låg det snö över eländet, snart växer det upp en massa sly och annan skogsvegetation som lyckligtvis döljer skräpet något, men bara något märkt väl!
Jag har en väldigt god lust, att antingen bjuda med någon av de förtroendevalda på en liten promenad häromkring i mina kvarter, ja typ Daniel Adborn FP, som var ordförande i bostadsrättsföreningen där jag bodde mitt första år här i Nynäshamn.
Eller viga en dag åt att plocka så mycket jag orkar bära med mig och sedan knacka på i kommunalhus och kasta upp säcken på sammanträdesrummets ovala bord bland läsplattor, agendor och Lokaflaskor på bästa tänkbara mötestid!
Gunsan är besviken och börjar förstå varför nästan alla bara går och toktittar i sina mobiltelefoner när de är ute och går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar