torsdag 4 april 2013

VÅRTECKEN



Eller kanske det är lite för tidigt för den här lilla parveln att redan rulla fram ur min balkongsparasoll.
Plötsligt fick jag dåligt samvete och inser att jag troligast kommer att begå en synd, att förorsaka en nyckelpigas död.
Rusar ut på balkongen nu och kollar om den är kvar................ den var inte kvar! Alltså finns risken att den kommer att frysa ihjäl om den inte har återgått till vintervilan i någon av de andra vecken på parasollen.

Man kan tycka att jag verkar ha väldigt lite att bry mig i, men eftersom jag är djurvän långt in i själen, så kan det bli så här ibland.

Apropå balkongen, jag tänkte mig att, "undra om man kan börja sitta här ute nu?" Men ack nej, det är fortfarande alldeles för kallt där ute för att jag över huvudtaget ska kunna vara där ute och fixa till det lite mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar