söndag 7 april 2013

KAKNÄSTORNET






Sådärja nu har ännu en önskan har gått i uppfyllelse, att få besöka Kaknästornet ute på Gärdet i Stockholm.
Åket med Pia och Ove in till stan för Pia hade ett uppdrag där inne på butiken Granit, en livsfarlig butik mitt emot Konserthuset/Hötorget. Livsfarlig för att det än nästan omöjligt att inte handla där, men jag gick ut därifrån med flaggan i topp, men det var nära att jag trillade dit på ett snöre bokstavligt talat.

Efter avslutad ickeshoppingutmaning både på Hötorget och inne på Granit. Visstja, nu höll jag på att glömma, jag åkte dit lika förbaskat, jag råkade bli med två stycken trestänglade orkideer på Hötorget för 80:- stycket, billigt, jättebilligt!!!


Nå, sedan tog vi en sväng ut till Djurgården och sedan ut till Gärdet och Kaknästornet.
Häftigt, riktigt läckert faktiskt!

Efter att vi stannat vid i turistfällan vid entren, åkte vi upp till kaffet, tog gofika och fotade på översta våningen.
Jäsiken vilken vidunderlig utsikt över vår vackra huvudstad.
Äntligen har jag fått stilla min nyfikenhet även på denna måste-ha-gjort-plats-innan-jag-dör!
Tusen tack Pia, Ove och Fabian för en toppendag i dubbel bemärkelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar