söndag 19 januari 2014

BACKLURA 25


Nynäshamns bostäder ska sälja ut en stor del av sitt hyreshusbestånd, närmare bestämt 521 lägenheter till IHF Bostad.
Överlåtelsen beräknas till mars.
För ett år sedan var samma affär på gång, men då kunde inte parterna enas om priset.

Spänningen har varit olidlig ännu en gång för undertecknad, eftersom dylika affärer tenderar en omvandling av hyresrätterna till bostadsrätter är stor risk och jag har absolut ingen möjlighet att låna till en bostadsrätt.
Men som det i dagsläget ser ut så kanske jag kan sitta kvar i "orubbat bo" än ett tag. Phu!
Husen här på Backlura som Nybo vill sälja är nämligen 27, 29, 31 & 35, sammanlagt 140 lägenheter.
Undra om inte min Guardian Angel Erik har ett finger med i spelet nu igen!

Så idag, istället för att gå på Friskis & Svettis och lyfta skrot, så fick jag en så himla lust att storstäda som en glädjeyttring över att jag kanske få bo kvar i min härliga lägenhet.
Men helt lugn kan jag aldrig vara och en plan två måste alltid finnas i bakfickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar