lördag 4 januari 2014

NEDRÄKNINGEN TILL VÅREN


Inget blev som jag hade tänkt mig idag!
Men va fasiken, jag sov ju till klockan 10:50, alltså tio minuter i elva!
Varför då då?
Jo, jag hade en sån där svår insomning igen, när jag sitter på sängkanten och grubblar, kliver upp och vandrar fram och tillbaka, lyssnade på en CD, tog mig ett, förhoppningsvis avslappnande glas rött, men det funkade föga, så det blev ett till där på sängkanten.

Strax före två på natten, lyckades jag äntligen somna in.
Det var mycket att sortera upp och fundera över den här gången tydligen!
Men nu hoppas jag att jag har storstädat bland mina demoner och ouppklarade tankar för den här gången.

Nu är vi äntligen på rätt sida om året och ljuset återkommer så sakteliga och jag firade det idag när jag äntligen kom mig ut.
Egentligen hade jag ju tänkt gå till Friskis & Svettis för första gången det här året, men det sket sig!
Öppet lördag 4/1, 09:00-12:00!
Skit också!
Då hade jag ju knappt druckit upp mitt morgonte, än minder fått på mig kläder och packat ryggsäcken.
Så det fick bli en proviantrunda till ICA istället!
Och det var då jag äntligen fick tillbaka hoppet om en vår!
Tulpanerna stod där i sina uttorkade papperskartonger och bara skrek på mig, "Ta mig"!!!
Och jag var inte ett dugg svårflörtad!
Så på toppen av min Dramaten, tornade en bukett tulpaner.
Because I'm worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar