onsdag 29 januari 2014

I DEN ARLA MORGONTIMMAN


En helt onödig natt har passerat, med näst intill noll sömn. Jag tror tamefasiken att jag har legat och talat högt för mig själv och vridet och vänt på både mig, orden och kuddarna.
Kanske till och med gråtit en skvätt däremellan.
När klockan började närma sig fyra, var jag skitless på att ligga där i sängen.
Jag klev upp och fixade mitt morgonte, läste DN och väntade in Nyhetsmorgon på 4:an.
Ja, sedan hamnade jag i tv-soffan X antal timmar och somnade där också någon timma.
När jag vaknade igen, hade jag blivit "ett" med soffan och vägrade att röra mig, tänkte, här ligger jag idag, i min pyjamas fleecejacka och ullsockor under elfilten.
Nämen qvinna, det här går inte, skärpning, det är ett liv som pågår där ute någonstans och föresten är det nästan tomt i kylen och skafferiet.
När man inte vill men måste och inspirationen är på noll då spelar det ingen roll vad det är som måste göras.
Jag lyckades ta mig i kragen och hasa mig iväg till ICA med Dramaten i snömodden. Klapp på axeln!
Sedan ännu en klapp på axeln! Jag avverkade ett, två timmars pass på Friskis och Svettis.
Nu går jag i säng och hoppas att den här natten bjuder på skön sömn med härliga drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar