torsdag 2 januari 2014

INGEN RAST INGEN RO!



Nämen nu blev det så där igen, jag kunde inte sova i natt.
Sofia ropade på mig 03:45, jag tvärilade in till henne och hjälpte henne med en manöver och sedan var det käpp åt helvete att somna om igen.
Jag låg och vred mig som en mask på metkroken, klev upp igen, tog varm mjölk. Tji fick jag!
Gick ut på balkongen och tjuvrökte, tittade ut över ett regnigt och fullständigt dödstyst och stilla Mariehem, som speglade sig i gatlyktorna och ett flertal ljusslingor på balkongerna runt omkring.
Gick in igen och försökte på nytt, men gav upp vid sextiden och fixade till mitt te och två hårdbrödmackor med ost, körde igång tv-n som sällskap.
Sofia snarkade tryggt och kaninen sov sött i sin bur.

Sofias assisten kom och avlöste mig klockan 10:00 och då kilade jag in till Sofia, hon var nu vaken så jag kunde säga "hejdå, vi ses snart igen, kanske till påsk eller nått"
Den här gången blev det inge 220 spänn till taxi, nix pix, nu tog jag buss ner till city och därifrån flygbuss, summa summarum 69 spänn!
Bra där gunsan!

Väl ute på Umeå Airport gick det som smort, trots att det var knökfullt med folk, som precis som jag hade valt att lämna ett regnigt Umeå för den här gången.
Mycke packning och trötta barn var med, så jag befarade det värsta under flygresan.
Men gunsan var nu nått så in i helsike trött, så sömnen infann sig ändå de 55 minuterna vi var i luften.
Nu gällde det att ta vara på varje sovstund som tilldelades under resans gång.
På flygbussen var det också tänkt, men där sprack det!
Två stycken världsvana Östermalmsbratts satt precis bakom mig och skröt för varandra om i vilka världsstäder de hade varit och firat Nyår, (av mamma och pappas pengar förmodligen) och det var inte i Säffle om jag säger så, utan typ Miami, New York, Sydney! Slynglar!
Jag har minsann firat i Umeå och på Gran Canaria, slå det den som kan!

Bredvid mig satte sig en "lite tant", säkert i den tidigare delen av sextioårsåldern.
Kärringskrället satt och grävde i sin handväska och prasslade med en jävla massa kvitton ända till bussterminalen på Centralstationen.
När vi klev av, blockerade hon min framfart till pendeltåget, så jag hann precis på håret med 14:34.

Sen sov jag ner till Nynäshamn och gör det fortfarande, tror jag i alla fall!
Idag har det varit torsdagen den 2/1 2014 och blommorna är nyvattnade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar