onsdag 1 januari 2014

FÖRSTA JANUARI


Nyårsaftonen firades inte som vanligt i år heller "precis som vanligt"!
Ingenting är som vanligt nu för tiden!

Firade den tillsammans med Sofia och hennes kompisar samt lika många assistenter, stillsamt och nyktert så det förslår.

När det var dags för Nyårsklockorna att klämta, ja då rullade vi till närmaste busshållplats för att återvända hem igen.

På den turen var den supercharmiga reggaechauffören, som alltid spelar hög reggaemusik i bussen, så det var ett härligt avslut på en kanske lite väl ordentlig nyårsfest, om ändock bara fem hållplatser bort.
Förra året satt jag ju här hos Sofia och då var vi sjuka båda två, hon var magsjuk och satt hela tiden i sin säng halvnaken med dubbla blöjor och på ett sängunderlägg, beredd på nästa byte och jag dyngförkyld i soffan framför tv:n helt ensam, utan champagne!

Men vem vill ha repriser på eländet? Inte jag!

Hemkomst 00:30, nattning av Sofia, bädda upp åt mig själv och sedan fick jag äntligen öppna min födelsedagspresent från Sofia, en champagneflaska!
En liten, alldeles behändig storlek, som jag utan problem lyckades dricka upp, så när som på ett glas, helt allena!
Skönt att ännu en stor högtid är avklarad, ty jag är ju inte så glad i högtider som sagt.

Födelsedag:
Hur ända in i det glödheta kan man fylla år på nyårsdagen?
Alla som är i tillverkningsstadiet av barn, tänk er för väldigt noga!
Avslaget, trött, trist, äta rester från den medhavda pajen som blev över.
Jag har inte ens sett backhoppningen från Garmisch-Parkenkirchen, än mindre Nyårskonserten från Wien, som brukligt är.
Då var det dags att ladda tvättmaskinen efter att jag duschat Sofia, städa hos mitt barnbarn, kaninen Electra, samt gå med sopor, fixa käk och inse att det redan blivit mörkt.
En helt vanlig, sketen dag!
Nä, nästa år loggar jag ut och gömmer mig på en öde ö!

Nu käkar jag lite ALADDIN som tröst, innan det är dags att borsta tänderna och avsluta årets första onsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar