måndag 13 januari 2014

TILLKNYCKLAD OCH UTTJÄNAD


Vaknade halv tolv av att "Somebody" ville ha uppmärksamhet från mig!
Det tog någon sekund innan jag fattade vad det var frågan om och innan jag hade lyckats slita loss tungan, som i sin vanliga ordning hade fastnat i gommen.
Mobiltelefonen, var det ju som spelade min ringsignal!
"Vem ringer så här tidigt på morgon?" hann jag tänka, tills jag såg klockslaget när jag svarade!
Hej det är syster Ingrid från reumaten i Huddingen, provsvaret är klart och det ser något bättre ut, MEN! Dessa jävla MEN!!!
Vi vill ändå att du tar nya prover igen om tre veckor.
Jaha, vad har jag för val, bara att gilla läget och.
Jag har en inflammation på levern och det upptäcktes på min rutinkontroll i november. Ett rött streck på skärmen som inte skall vara där.
Min första tanke var, rödvinet!
Men så enkelt var det inte!
Inflammation = Sklerodermi!
På lervern?
Hm!

Ja så har det sett ut nu efter varje fjortonde dag sedan i mitten av november, när det har varit dags för nya prover.
Men i dag fick jag trots allt skapligt besked, "det ser något bättre ut"!
Dags att attackera dagen, frukostte istället för lunch och...............
Sedan blev det inget mer!
Skit också, idag som det var en alldeles underbart vacker vinterdag där ute och jag sumpade den med hästlängder.

Fast egentligen, om jag räknar med de timmar som jag var uppe i natt och lägger dom till morgonen i stället, ja då ser det ju inte fullt så jäkligt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar