torsdag 16 januari 2014

SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG!



Jag sitter och käkar en sen lunch efter att ha varit nere i tvättstugan några timmar.
Lyssnar på Lotta Bromè på P4 Extra och funderar på vad jag mer ska orka göra idag, för efter ett pass nere i tvättstugan är jag ordentligt slut, jag ska ju både städa in mig och ut mig därifrån också.
Känner mig nöjd och belåten med dagens värv och längtar nästan redan till att krypa ner i min nybäddade säng.
Manglade sängkläder är en gratis lyx som jag alltid tillåter mig nu för tiden.
En tur till återvinningscontainerna möjligtvis, när kroppen har fått lite energi och kaffet slunkit ner, tillsammans med Lotta.

Tittar ut från mitt matbordsfönster på den mycket charmiga husgavel och dörren som leder in till tvättstugorna som jag har tillgång till.
Hur ända in i helskotta hamnade jag här?
Från mitt fina radhus, längst därute på ängarna i Umeå, med min alldeles egna tvättstuga i. Till, av alla ställen på jorden, Backlura i Nynäshamn, där jag måste plocka bort långa svarta hårstrån från vasken och sopborsten och alltid tömma filtret i torktumlaren till att börja med.
Var det bättre förr ändå?
Ja kanske en del delar av förr, men jag ville ju ha en förändring och då ingick ju inte det förflutna.
Även min identitet har förändrats.
Från en yrkeskvinna, mamma och hustru, till hon där, knappt!!!
Men allt är mitt eget val och jag ångrar ingenting.
Nu är nu och då var då, med eller utan egen tvättmaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar