söndag 5 januari 2014

TRETTONDAGSAFTON


Att summera en helt ovanlig trettondagsafton med några väl valda ord ska väl inte vara så himla svårt kan man tycka, men herregud!!!

Sovmorgon igen, men rimlig! För hur svårt kan det vara att ligga kvar och bara njuta av min egna kroppsvärme under täcket och krama kudden? Inte svårt alls, framför allt när jag hade upptäckt att dimman låg tät över hela Nynäshamn.
"Jag kliver inte upp idag!"
Men skam den som ger sig, sist jag var på Friskis & Svettis var den 18 december, alltså nästan tre veckor sedan, så kärlekshandtagen och grevinnegardinerna behövde få sig en omgång!
Tillsammans med den lilla systern, så intog vi lokalen med bestämda steg, som tydligen halva Nynäshamn också tänkte.

Med VG, gick vi nöjda därifrån efter en och en halv timma.
Eller rättare sagt, vi fick skjuts!

Kvällen avslutades med det sista julbordet hemma hos syster och svåger och Welkom to Knohult på tv:n!

Med dagens bild, så är det en av anledningarna till att detta är en ovanlig trettondagsafton, för mig veterligen har jag aldrig varit med om gröna gräsmattor och svällande knoppar den 5/1!
Föresten, min plan för i morgon är, bort med julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar