fredag 4 januari 2013

ÅRETS FÖRSTA FILM


Biovågen 4/1-13!
Nämen oj, nu skrev jag 13 för första gången!
*Jag minns plötsligt hur det var när jag kom tillbaka till jobbet första dagen efter jul och nyårsledigheten.
När man skulle skriva daganteckningen efter första patienten och alltid fick jag tänka lite extra och det blev lite högtidligt att skriva ett nytt årtal.
Det var länge sedan sist nu!*
*Ett sidospår* :)
Nu har jag varit och sett "Mammas Pojkar"
Gunilla, ensamstående präst i det lilla sammhället och som dessutom är begåvad med enägstvillingarna Tor och Oden!
Stackars kvinna säger jag då!
Nu ska jag inte vara fördomsfull, jag om någon. Killarna har ju helt uppenbart någon form av handikapp, psykosociala problem, neuropsykiatriska funktionshinder.
Två vuxna, i dryga 30 års åldern, hårdrockare, som gjorde nada och dessutom livet en aningen besvärligt för sin gudstrogna och allför curlande mor.
Det var verkligen lätt att hålla sig för skratt, ändå var jag ibland tvungen att skratta, av orsak okänd, eller av galenskap och to much!
Filmen slutade med ett stort frågetecken för min del, men med lite fantasi, så skedde det ett under och någon där uppe ryckte in, för modern log och gossarna gick tillsammans åt ett annat håll, glada i hågen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar