fredag 25 januari 2013

TRÄNINGSVÄRK!


Vaknade med träningsvärk i morse!
Lyckligtvis bara i magen, eller om jag ska säga, runtom, som ett brett bälte.
Först tänkte jag att det var tvåan som trängde på, men det var träningsvärk.

Härligt att känna att det direkt visade sig, precis det som jag trodde, urusla magmuskler, helt obefintliga till och med!
Senare efter att jag varit uppe en liten stund kände jag att det även ömmade i bröstmusklerna, pectoralis major.
Alltså är jag inne på rätt spår, slö slapp och jäkligt otränad!

Men vad hade jag förväntat mig, promenader gata upp och gata ner, skogen runt och lite mer, men absolut inget annat, knappt bära hem matkassarna, för då har jag ju min dramaten. Okej det sistnämda är ju på grund av mina onda och kalla händer.
Väl hemma igen, sittande på hela ryggen i soffan, det bygger inga muskler!

Fortsättning följer, hoppas jag, i detta ämne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar