torsdag 3 januari 2013

EN FÖRSIKTIG START


Borta bra men hemma bäst, nu igen!

När jag stod utanför Umeå airport tidigt där på morgonen i går, så kände jag att det var skönt att få resa hem igen, att jag längtade hem!
Samtidigt smärtade det mig att lämna Sofia.
Men jag måste intala mig att det är bäst som det är nu både för henne och för mig.
Att vi inte bor allför nära varandra, för hennes självständighet och utveckling. För min egen skull att fortsätta på min nya väg att leva mitt liv, fri från måsten och åtaganden och i synnerhet att våga släppa på medberoendet i det dysfunktionella livet vi delade tidigare.
Nu har jag varit hemma sedan klockan 13:00 igår och den tiden har jag mest ägnat åt att vila, sovit, sovit och vilat! Okej jag har ätit lite nu och då också och vattnat en och annan blomma, bläddrat igenom en redig bunt men DN och sedan vilat och sovit igen.
Visst låter det spännande?!
Men med tio dagar i norrland, så är jag helt slut, så nu ligger jag som en sköldpadda som hamnat på rygg och kippar efter andan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar