måndag 21 januari 2013

KRAMENS DAG


På dagen en månad sedan jag fick en kram av Peter Arne Jöback i Ljusgården på NK!
Och jag har inte tvättat kinden sedan dess, nä det är inte sant!
Och av en händelse så är det kramens dag i dag som en hyllning till den kramen.
Men såklart har jag fått kramar från annat håll efter den kramen, senast igår kramades Mia och jag såklart!
Tänk va många kramar det blev bara under det där lilla stycket!

Men idag har jag inte kramat någon, utom mig själv, gjorde som vanligt, omfamnade min djävul och ängel och det funkade nu igen.

Nä idag gick jag bara med återvinningssopor och sedan blev det svart-vit-film från det alldeles utmärkta året 1952.

Den var lite som en dokumentärfilm om Karl Karlsson från Jularbo,
Dragspelskungen!
Jag hade min pappa i tankarna under den filmen, han var nämligen en riktig fena på att spela just dragspel. Månsken över Ångermanälven var en av hans paradnummer minns jag och han var flitig med att underhålla oss vid familjesammankomster, men även vid yngre år var han ute i ofentligheten och spelade.
Ja han var duktig min far, han både målade och spelade och var en driven affärsman!

Det är 15 år sedan han gick bort, allför tidigt, bara 70 år gammal!

Kram, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar