söndag 20 januari 2013

SOLGLASÖGON PÅ!


Strandvägen kallar, äntligen!
Jag minns inte när jag tog svängen runt Ringvägen/Strandvägen senart, men det måste vara månader sedan.

Men innan behövde jag plåstra om min högra kind, för i går vakande jag med ett antal herpes-zoster blåsor= bältros på kinden längst mandubularnerven.
Första gången jag drabbades av bältros var för 33 år sedan, då betydligt mer utbredd, på vänster lår, rygg, midja.
Jag glömmer aldrig smärtorna! Den gången fick jag det troligast av en långt gången och dåligt skött influensa.
Sedan ett antal år senare, fick jag det igen och då i anslutning till mandibularnerven. Vi var i fjällen, vecka 17 som alltid, solen var obarmhärtig från en klarblå himmel och det var det som utlöste det hela.
Tyvärr så blev jag så medtagen att vi blev tvungna att avbryta vår fjällsemester och resa hem tidigare.
Jag for direkt till akuten och där fick jag veta att det var herpeszoster, bältros!
Jag trodde ju naturligtvis att det var ett väldigt utbrett munsår, som jag nästan alltid fick när jag var på vintersemester i Klimpfjäll.

Nu har jag dragits med virus i kroppen i precis en månad, så nu får det räcka för ett tag.

Så om jag återgår till min promenad idag, så blev det plåster på, solglasögon och sällskap av Mia runt Strandvägen!

Det är inte klokt vad det är vackert här ute nu, eller egentligen alltid.
Den här vägen, naturen och havet har alltid något vackert att visa upp oavsett årstid.


Och att slinka in på Lövhagens cafè är inte helt fel, när man ändå har vägarna förbi!

Nu ska jag smörja in min lilla kind med salva och plåstra om den igen, så att inte allt kommer på kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar