fredag 18 januari 2013

ÅTERHÄMTNINGENS TID!



Åtminstone när den är på den här sidan om året!
Äntligen kan jag börja njuta av vinterns skönhet, för här är den inte allför lång, här är sommaren alltid inom räckhåll!
I Umeå bestod årets årstider av 6 månader vinter, en månad vår, 2½ månad sommar, 2½ månad höst och så var det vinter igen. Snöskottning, snöskottning och snöskottning!
Men också himla vackert ibland, men va fan, inte i 6 månader!!!
Så nu förstår jag varför min inre kompass drog mig neröver!
Okej, det fanns några fler faktorer som också bidrog till min flytt!
Typ, systrar och ja ja, jag erkänner, närheten till min Räddaren i Nöden!

Men det känns skönt när jag kan vandra omkring här utan krav och måsten och bara njuta av lugnet och den vackra naturen.
Att efter en välbehövlig och livsviktig promenad, kunna krypa upp i soffan och vila mig utan tidspress.
Nu kan jag ta sopskyffeln och hä unnan snön på balkongen!

Alltså fan vad jag blir less på uppkopplingen med mitt mobila nätverk, jag blir utslängd hela tiden, precis som jag är klar att publicera mitt inlägg, så får jag meddelande, "du är inte ansluten till internet"
Telenor och Nynäshamn är ingen hitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar