lördag 5 januari 2013

TRETTONDAGSAFTON


Klänningen hänger framme, dansskona är iordningsställda med extra inlägg och tårna tejpade.
Vilken tur att jag får användning av den lilla svarta ändå, nu när det inte blev något svirande på nyårsaftonen.
Undra om jag ska ta den lilla paljettprydda kuvertväskan till, den passar ju sååå bra till skorna, så får det bli!

Just uppkliven ur badet och insmord i väldoftande krämer. Insvept i min lyxiga badrock och en frotèhandduk virat runt håret.
Det är alltid trevligt att gå omkring och smutta på ett glas champagne när jag fixar och trixar i min ensamhet, klangen från kristallglaset mot porslinet accompanjeras med musiken från min CD-spelare med en passande CD-skiva på riktigt hög volym och jag sjunger duett för full hals och av en händelse så kan jag ju alla texter, ända in på suckarna och minsta andetag.
Ja nu kom ju den till användning också, champagneflaskan som jag inte öppnade på nyårsaftonen utan lyckades få med mig i resväskan hem igen.
Snart är jag i full färd med att lägga sista handen på makeupen innan det bär av till den lokala dansinrättningen här i min lilla stad.

Taxi är bokad till kl. 21:00

För visst är det fest på trettondagsaftonen som sig bör!

För här kan jag ju inte sitta i mjukisdress ännu en helgdagsafton osminkad och eländig och dessutom funkar mitt bredband nått så ända in i helskotta dåligt i kväll, Telenor slänger ut mig en gång i kvarten.

Fast det är ju inte sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar