lördag 26 januari 2013

EAST SIDE STORIES


Efter jul-CD:n "Jag kommer hem igen till jul" har jag nu bytt till "East Side Stories" i skivpelaren!
Valet blev sig givet eftersom Peter är i New York just nu, kändes som att det passade därför och för att uppleva gamla minnen från slutet av 2009 när den släpptes och Peter just kommit hem från sitt år i, just New York! Starka minnen!
Jag kunde inte sov och klev upp och började lyssna på CD:n, det var länge sedan nu!
Underbart att höra och minnas texterna igen, sjunga med, tyst för att inte störa grannen.
Och mitt i allt!
Dags att byta den där filten på soffan kanske!
Söker fram en annan i korgen, det blir den där röda med hjärtan på, Eriks filt!
Och just då sjunger Peter "God Loves Everyone", den som jag hade velat ha på begravningen, men som tyvärr inte blev.
Mitt i allt detta käkade jag lite godis "Allsorts" som är i skålen precis brevid skivspelaren, trots att jag redan hade borstat tänderna naturligtvis, jag skulle ju egentligen sova nu.
Så nu måste jag börja om igen, borste igen!
Men det var iallafall skönt att njuta av det där underbara albumet igen, om dock lite sent på dygnet, eller tidigt på morgonen. Ja det beror väl alldeles på var någonstans på planeten jorden man befinner sig förstås.
Ett nytt försök att sova och en ny dag i antågande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar