lördag 26 januari 2013

HUVA VA KALLT!


Fast termometern visade endast -3, så kändes det riktigt kallt idag.
Mulet och en bitande vind gjorde att promenaden runt Strandvägen blev en huttrig tillställning.
Skönt med ett litet avbrott med fika inne på Lövhagens cafè, innan jag och syrrorna vandrade vidare hemåt.
3½ timma senare, hemma och en välförtjänt låååååång och vaaarrrrmmmmmm dusch innan jag hamnade på soffan som vanligt.

I morgon hoppas jag att jag får lust och inspiration att ägna någon timma på Friskis & Svettis tillsammna med syster Pia.

Apropå gymmet, jag hoppar över det där med badrumsvågen och inriktar mig på måttbandet istället, för nu har jag mätt bukomfånget och det var ingen rolig historia. Bukfettman är ju dessutom riktigt farligt, på kvinnor i synnerhet och tänk, det har den här lilla skrynkliga kärringen.
Det är ju det jag alltid har sagt, jordens dragningskraft, allt har ramlat ner och stannat, just runt magen!

Så nu ska jag skärpa mig, bokstavligt! ha ha ha ha ha ha

Nu är jag varm föresten, dubbla fleesetröjor, handledsvärmare, liggande under elfilten i soffan och en stadig whisky i omloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar