söndag 6 januari 2013

TRETTONDAGEN 2013


Men sedan får det vara nog för den här gången!

Har jag inte sagt det förr, så gör jag det nu!
Men jag klickar inte många gånger på gillaknappen för jul, nyårs och trettondagshelgen.
Ångestladdat och överkommersielliserat.

Egentligen har jag överlistat det för länge sedan och även förknippat dessa helger med försiktighet och tassande på tå.
Och den känslan har följt mig ända sedan unga år till vuxen ålder.
Och tyvärr så har det också förknippats med alltför mycket alkohol som gjort att tåtrippande blivit till en vana och ett medberoende.
Det började redan när vi var små, mor och far arbetade i sitt anletes svett inför julen som egna företagare och vi flickor fick lydigt finna oss i detta.
Mammon talade!

Den här julen och nyåret har i stort skiljt sig från mina tidigare år, eftersom jag delat dem med enbart Sofia till stor del och det har varit en ny och skön upplevelse.
Tid för reflektion, eftertanke och kunnat gå på hela foten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar