torsdag 4 juli 2013

4TH OF JULY


En dag som jag började på skakiga ben och pånyttfödd!
Eller kanske jag ska säga, började om på helt ny kula.
Tom, helt tom, så när som på lite, lite tranbärsdryck i systemet.

I gårkväll, helt plötsligt, bara sådär, blev jag tvärillamående, magen blev som en ballong.
Jag skyndade mig att släcka ner redan före nio och därefter lutade jag mig över porslinsfotöljen och fick kräkas nått så ända in i helskotta.
Allt kom som från en klar himmel!
Natten bjöd på många fler besök inne i damrummet, både sittande och lutande över toan.
Vad var detta, en utrensning eller matförgiftning, eller sa systemet, STOP?
Varför, hur ynklig är jag egentligen?

Okej, jag har väl varit lite extra trött den sista tiden och tre herpes simplex på 1½ månad,
det om något är ju ett tecken på att gamla gunsan inte är på topp om man säger så.

Men nu är det fest "over there" med fyrverkerier och pompa och ståt
och om min Guardian Angel vill, så repar jag mig och kan resa till the Big Apple inom kort.

Hallå där, morsan anropar!!!
Giv mig kraft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar