söndag 7 juli 2013

SOLFAKTOR 30



Och soldränkta klippor!
Kan det bli bättre?
Nej, det är inte mycket som slår en dag vid havet när vädret är så där alldeles perfekt.
Ett svagt soldis som liksom filtrera den allra starkaste solen och en mjuk smekande bris som gjorde att jag inte blev tvungen att hoppa i det endast 18 gradiga vattnet. För badkruka är jag och kommer att förbli!
Alltså, jag är inte rädd eller så, men jäkligt frusen och badar endast om temperaturen börjar närma sig, typ 23, 24 grader och det är ju tyvärr alltför sällsynt i våra breddgrader.



Nå, solens strålar tarvade solfaktor 30 på en blekfet gunsan, som knapp sett solen hittills den här sommaren.
Resultatet: Naken framför hallspegeln, efter en välbehövlig dusch! Jo jag tackar, lite skrytränder fick jag allt, men brun är synd att säga att jag blivit, snarare ljust brunrosa men ännu ett tusentals fler fräknar att stoltsera med.

Fiffigt med det här piggmentarvet jag fått efter min saliga farfar Pelle Persson, för mig veterligen är han skulden till min rödblonda och fräkniga lekamen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar