tisdag 30 juli 2013

TÄVLINGSDAX!



Men i sista minuten!
Egentligen hade jag inte alls tänkt delta i den här tävlingen, för jag brukar ju aldrig vinna ändå.
Sist jag vann något var för ganska precis 29 år sedan och då blev det storkovan, så det fick väl räcka för min del livet ut, kan man tycka!
Nu blev det en sån där tvärpåkommen grej!
Tog min blommiga Dramaten till ICA efter lunch, träffade min gamla frissa från Umeå, där bland ännu mer blommor.
Ett snabbt återseende med tillhörande kram och några meningar i farten, hon hade jättebråttom!

I alla fall det gav mig en hel massa energi, så när jag kom hem, lastade jag av mina inhandlade grejer och tog kameran, läsplattan och mig själv ner till pendeln.
Ja, nu var jag ju tvungen att ta en cigg i vanlig ordning igen, i väntan på att tåget skulle rulla in. Jäkla dumheter föresten, så himla onödigt!
Väl framme på Södra station, gick jag med beslutsamma steg mot Medborgarplatsen och sökte upp Peter Jöbacks "I ♪♫LOVE♪♫ Musicals" postern. Ty, chansen att vinna densamma, om än mikroskopisk, fanns om jag fotade den tillsammans med mig själv, hur nu det skulle gå till?

Väl på plats framför postern, plockade jag fram min platta och tog en bild, sedan kameran och fotade med den också, utan mig själv såklart, för det är ju alldeles omöjligt, mycket kan jag men inte vara på två platser samtidigt.
Äsch, det får väl duga till mig själv i mitt eget fotoalbum, tänkte jag!
Men så såg jag en ung stilig, välvårdad man i cityshorts och en rosa skjorta stå strax bredvid.
Jag gick fram till honom och frågade vänligt om han kunde hjälpa till att fota mig framför postern. Självklart, sa han och önskade mig en fortsatt fin dag efteråt! "Happy Pride"

Som vanligt vann jag inte den här gången heller, men ingen sorg över det, jag fick mig en liten utflykt så där i förbifarten i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar