tisdag 30 juli 2013

LÖRDAGEN 20/7 I CENTRAL PARK



För nu återgår jag till min lilla dagboksanteckning om NYC, sista svindlande dagen, som bara måste tillbringas i Central Park!

Hur tar man sig dit då?
PATH-train över floden till WTC, därefter SubWay, R-train rätt upp, kom vi fram till, med lite hjälp by our friends.
Vad har vi fått truten till, jo för att fråga efter vägen, så klart!


Helt underbart att finna denna prunkande oas mitt i världsstadens kärna!

Först lite trevande steg mot en liten restaurang där vi käkade lunch och drack mängder av Coca cola med isbitar, för värmen var fortfarande näst intill obarmhärtig, men ljuvlig på sitt sätt för en gammal sklerodermikärring som jag.


Tillsammans beslutade vi oss för att lyxatill det så här i den skälvande timmen.

Vi tog en cykeltaxi på ca 45 minuter runt i stor sett hela Central Park,
bara för att lokalisera oss och sedan vandrade vi omkring dit vi ville se mer av i egen takt.
Ett bra val!





Nå det var där och då under våra nästan fem timmar,
som min mobiltelefon fick spunk,
tvärdog och är sedan dess fortfarande död tydligen!


På hemvägen tog vi oss åter igen till trakterna runt och precis mitt i smeten på Times Square för en sista gång för lite shopping. Så nu har gamla gunsan ett par alldeles röda och fina Converse inhandlade på, måsteaffären Grand Slam New Your 1557 Broadway!



Kvällen bjöd på allehanda packning och städning i vår lilla, men riktigt skapliga och väldigt högt uppe, lägenhet!

För i morgon söndagen den 21/7 är det dags för avfärd hem till lilla Svedala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar