onsdag 24 juli 2013

JETLAG



Eller vad det nu är!
Men jag älskar varje minut av det ändå, för minnesbanken är proppfull av alldeles underbara intryck, dofter och störtsköna vyer, människor och storslagenhet!
Gamla gunsan är åter och överlycklig att jag lyckades genomföra den här resan, mitt livs resa på gamla dar. Varför sitta hemma och vänta på bättre tider? Bättre tider är ju just här och nu!

Jag och min kompis checkade in på Arlanda terminal 5 tidig måndagmorgon. Allt gick som på räls, nå det pep för Ann, hon glömde lägga mobiltelefonen i korgen, småsaker!

12 timmar senar landade vi på JFK-flygplatsen, med en liten mellanlandning i Reykjavík.

Vi bara gliiiider genom passkontrollen, fast vi ser så skumma ut och jag med mitt provocerande namnet GUN!!! Nä jag bara skojar, två alldeles vanliga svenska qvinnfolk, en lite brunare än den andra bara.
Med varsin resväska i handen, ställde vi oss i en taxikö, (gula taxibilar :D)!
Så var det vår tur och en taxichaufför i turban, gnuggade sina geniknölar, bläddrade och anropade om hjälp för att hitta till vår adress.


Efter en dryg timma anlände vi till vårt hotell Liberty Towers på 33 Hudson Street, Jersey City, New Jersey.



WOW, vi jublade av glädje när vi kom in, eller upp i lägenheten och fick se den makalösa utsikten från våra fönster.
14 timmar har nu gått!
Trött?
Inte ett dugg, eller?
Vetefasiken men något händer i kroppen när man har varit vaken så länge och vet att det är säkert minst 10 timmar kvar innan det är dags att inta sängläge.

Fortsättning följer........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar