måndag 29 juli 2013

TORSDAGEN 18/7



Inget inplanerat, en dag vid polen kanske!
Ja så var tanken vid uppvaknandet.
Men så fort jag öppnade upp min läsplatta där i sängen, så förändrades genast allt!
Vakna Ann, vi måste försöka ta oss till Bryant Park, vart det nu ligger!!!
Messade även till vår andra vän i hotellet strax bredvid och hon hade också sett samma meddelande.
Fortfarande hett ute, så vattenflaskor med Resorb förbereddes, huvudbonad och iväg det bar.
Vi kom lagom fram till soundtjeck och på den glödheta scenen stod ensambeln ur Chicago i bar överkropp och sprattlade som värst. Ofattbart att de orkade!
Strax därefter var det Peter och Samantha Hills tur.
Alltså, först satte vi oss på stolar som var placerade framför scenen, men ganska snart insåg vi att det var med risk för hälsan att sitta där.
När gamla gunsan flyttar sig från första parkett när det vankas Peter Jöback, ja då är det hett!
Vi sällade oss bland de övriga med självbevarelsedrift i skuggan av den prunkande växtligheten en bit därifrån, med viftare och vattenflaskorna i väntan på att föreställningen skulle starta kl. 1:00PM-2:30PM.
Strålande och helt fantastiskt gjort av alla artisterna som sedan bjöd på sina gratisnummer i denna värme, helt oberörda som det verkade.


Därefter skyndade vi hemåt igen med båttaxi.

Snabbt till polen och tog ett välbehövligt dopp!


Resten av dagen och kvällen tillbringade vi nere i hamnen och bara njöt av lugnet,
flanerade, fotade och såg ännu en gratis föreställning av en balettgrupp som dansade med Manhattans skyline i bakgrunden.


Närmare än så här kom jag aldrig Frihetsgudinnan. Mitt i bild, långt där borta,
kan man se hennes uppsträckta arm med facklan.


Det är även sådana gånger jag kan behöva nypa mig i armen för att förstå att det är på riktigt att jag är där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar