måndag 1 juli 2013

VILL HA!!!



Men naturligtvis var det för bra för att vara sant, som vanligt!
EL Gigantens reklamblad- REA! PÅGÅR FÖR FULLT!

Och jag som är i full färd med att förbereda mig inför mitt livs resa!
Ja, bortsett från mina två adoptionsresor då förstås på 80-talet.
Då var det super-8:a-videokamera som var aktuellt att fixa med sig på resan!

Men nu har ju tekniken skenat iväg och gamla gunsan hänger inte med alls, det går alldeles för fort och min hjärna har redan fått en massa plack i slingerkrokarna, så det går trögt där uppe.
Men jäsiken va kär jag blev när jag såg Samsung Galaxy Tab 2 10.1 och för det otroliga priset 1990:-, ordinarie pris 2790:-.
VILL HA!
Och inte kan jag väl dra med mig laptopen till New York, den är ju alldeles för stor och väger ju lika mycket som 2 liter mjölk.
Nå, där vi, alltså Ove/svåger och jag kom till EL Giganten Länna, så sökte vi genast upp skönheten. Kärlek vid första ögonkastet som man brukar säga! Så snygg, nätt och alldeles omöjlig att motstå.
Men genast grusades glädjen över att alldeles snart vara ägare till en läsplatta. TY, den hade bara wifi-uppkoppling och jag har bara mobilt bredband här hemma och av den absolut sämsta dessutom om man beslutat sig för att bo just här.
Så nu måste gamla gunsan ta ett riktigt snack med mig!
Om jag nu ska bo kvar här i all evighet, borde jag inte skaffa mig ett bredband i lägenheten, typ comhem, dosan finns ju redan här i väggen.
Nå, det tål att tänkas på, för snart kan jag säga upp mitt abonnemang hos Telenor, som förövrigt under den här tiden jag skrivit på det här inlägget redan slängt ut mig ungefär sju gånger. Helvete!!!
Jag klarar mig föresten med min *telefonapparat* när jag reser, för den är smart däremot! *blink*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar