fredag 26 juli 2013

DAG TVÅ OVER THERE



Ja då har vi kommit till tisdagen den 16/7, en hel evighet sedan, men ändå så nyligt!

Somnade klockan 2 på natten och vaknade onödigt tidigt, redan klockan 05:30, alltså nu snackar vi NY-tid.
Hungrig och klarvaken, men herregud det var ju lunch hemma i Svedala.
Ve och fasa, vi hade ingenting handlat, kylskåpet var TOMT, det enda som fanns var vatten och lite whisky i en kvarting som jag hade tagit med mig hemifrån.
Nog för att jag är en tuffing, men där går gränsen, så jag klunkade i mig ordentligt med flaskvatten och kröp lydigt ner i sängen igen. Låg och kollade i läsplattan och småpratade med min kompis, som också vaknade i någon timma och sedan somnade vi in igen.
Vaknade klocka 12:30!

Den här dagen beslutade vi oss för att prova våra egna vingar ute i den stora staden.
Vi tog PATH-train till 33RD street och sedan var det bara att traska gata upp och gata ner.
Vi försökte även hitta till Majestic Theatre, så att vi kunde det till onsdagkväll när det var dags igen..


Bästa sättet att lära sig att hitta är ju att snurra omkring och ta sikte på olika specifika byggander och gatuhörn, men det är inte lätt, det är STORT i NY.



Vi hann precis med den sista för dagen NY Waterway-taxin hem!
PHU, där var det nära!!! ;)


Kvällen tillbringade vi nere i hamnen, ett stenkast från vårt hotell!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar