söndag 28 juli 2013

BROADWAY



Fräscha, nyduschade och på språng ner till båten/taxin igen.
En svag vind som kändes som hårtorken på lägsta nivå, så längtan ut på det blå hägrade.

Nu är vi på väg igen och nu gäller det att ta kortaste och enklaste promenadvägen till 247 West 44th Street, New York.
Snurra och virra omkring nu är ingen hitt alls. Så hur var det nu?

We made it! 25 minuter och vi var framme vid teatern, svettiga!

I kväll har vi budgetbiljetter, så kvällens föreställning får vi från ett helt nytt perspektiv.


Fotografering är ju absolut förbjuden under föreställningen men under pausen passade jag på att sträcka på benen och föreviga scenen och en enorma ljuskronan högt uppe i taket.

När föreställningen var slut, så var det dags igen att bege sig till stage door för att invänta mitt ögon-och-örongodis och stora idol Peter.
Väntan blev både lång och trång, för ut från samma stage door kom Sigourney Weaver och hela hennes ensambel ur musikalen “Vanya and Sonia".
Första gången som jag står så nära en Amerikansk skådespelerska och kan man tänka sig, hon var som jag, gjord av kött och blod och hade rynkor, precis som jag. Coolt!

Men till slut kom ändå Peter, som vanligt lite försynt, osminkad och lika generös som tidigare, en helt vanlig kille från Svedala och som synes helt omedveten om sin storslagenhet. Vår Svenska stolthet, Peter Jöback!

Ännu en dag till ända i The Big Apple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar