fredag 26 juli 2013

OTVÄTTAT!



Nå, hur gick det nu då med tvätten, fick hon ut kläderna ur maskinen?

Så här gjorde jag!
Tack och lov att jag har god kontakt med min granne under mig, hon med traversen i taket, som ger mig Flashback när jag hör den på morgonen och kvällen.
Jag fick naturligtvis inget svar på mitt mail, förrän några timmar senare och då skulle det ju ändå ha varit försent.
Jag gick ner till grannen och lånade hennes telefon och ringde till Nynäshamns bostäder och påtalade mitt problem och överlämnade det med varm hand till dem, om snabbt fixa ut mina kläder.
Klockan 10:30 ca, ringde det på en man, som sa att det var öppet ny och att jag kunde gå och hämta mina kläder! PHU!!! 30 minuter kvar av min tvättid.

Sedan packade jag mig iväg till badstranden och fortsatte med min bok, "Den sista akten" av Mari Jungstedt.

Konstigt att inte ha mobilen, men det är väl kanske meningen att jag ska vara helt avskuren från yttervärlden och icke kontaktbar efter min NY-resa, så att jag i lugn och ro kan smälta alla intryck därifrån.
Inte ett endaste litet pling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar